Pozycjonowanie Poznań

Pozycjonowanie Poznań

Odpowiednio zaplanowane i profesjonalnie wykonane pozycjonowanie Poznań może znacznie zwiększyć widoczność strony lub sklepu internetowego w sieci. Możesz więc liczyć na wzrost przychodów i świadomości marki. Jest to możliwe i zalecane dla firm działających na terenie całej Polski jak i lokalnie. Działania wykonywane z myślą o danym obszarze nazywane są pozycjonowaniem lokalnym.

Co to jest kierowanie lokalne?

Kierowanie lokalne obejmuje wszystkie działania poza witryną, a także optymalizację w witrynie. Mają one na celu zwiększenie widoczności danej domeny w organicznych wynikach wyszukiwania dla zapytań adekwatnych do danej lokalizacji.

Jak działa kierowanie lokalne? Dzięki różnym czynnikom, takim jak lokalizacja IP czy GPS, Google jest w stanie określić dokładny region użytkownika, który zadaje wyszukiwarce pytanie. Jak dokładne to jest? Dokładność można nawet zawęzić do określonego regionu. Na podstawie tych danych wyszukiwarka wyświetla wyniki użytkownika odpowiadające jego zapytaniu, które są najbliższe lokalizacji użytkownika.

Dlaczego warto używać kierowania lokalnego?

Dlaczego warto prowadzić lokalną kampanię targetingową? W jakich konkretnych sytuacjach to rozwiązanie jest szczególnie polecane? Przede wszystkim musimy wiedzieć, że takie pozycjonowanie jest bardzo odpowiednie dla małych i średnich firm, a także sklepów działających w określonych obszarach. Lokalny mechanik samochodowy, kosmetyczka lub mały sklep stacjonarny nie musi, a nawet nie powinien, pozycjonować się jako termin ogólnokrajowy. Jest to zupełnie niepotrzebne i wiąże się z bardzo wysokimi kosztami związanymi z kampaniami SEO. Ogólne frazy, które zazwyczaj stosuje krajowe SEO, są rzeczywiście bardzo konkurencyjne, współczynnik konwersji jest bardzo niski i zajmuje dużo czasu.

Polityki bezpośrednio związane z polityką lokalną

Pozycjonowanie ma wiele zalet. Z pewnością nie wymaga to tak dużych nakładów finansowych, jak pozycjonowanie krajowe, a generowany przez nie ruch często prowadzi do bardzo wysokich współczynników konwersji. Ponadto wyrażenia lokalne nie mają tak dużej konkurencji jak ogólne słowa kluczowe, więc możesz bardzo szybko uzyskać pożądane wyniki. Ten typ kampanii polega na budowaniu widoczności dla słów kluczowych, które pasują do końcowych etapów lejka zakupowego.

Jak włączyć kierowanie lokalne?

Jak promować naszą firmę lokalnie, co też jest bardzo skuteczne? Po pierwsze należy zacząć od opracowania profesjonalnej i szczegółowej strategii SEO. Najważniejszą rzeczą jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Te wyrażenia są zwykle oparte na scenariuszu: produkt/usługa + miasto/dzielnica/obszar. Przykładem takiego sformułowania może być gabinet weterynaryjny w centrum Katowic. Przy układaniu listy słów kluczowych warto skorzystać z sugestii Planera słów kluczowych Google, fraz kierowanych do konkurencji oraz sugestii wyszukiwarek.

Pozycjonowanie Poznań
Pozycjonowanie Poznań

Kolejnym krokiem jest odpowiednia optymalizacja landing page. Odpowiednio zoptymalizowana, przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarek strona internetowa powinna zawierać wyraźne tytuły i opisy stron. Nie można zapomnieć o znacznikach H1, H2 i innych na podstronach, przyjaznych adresach URL, dobrze opisanych zdjęciach i grafikach oraz linkach sponsorowanych i wewnętrznych na podstronach.

Należy również zadbać o warstwę merytoryczną strony. Powinien być bardzo interesujący dla użytkowników i jednocześnie bardzo wartościowy dla wyszukiwarek. Dlatego powinniśmy zamieszczać wyłącznie oryginalne i unikalne treści, które tworzone są w oparciu o wybrane słowa kluczowe.

Musimy zadbać o to, aby w procesie optymalizacji serwisu najważniejsze słowa kluczowe wraz z ich pozycją znalazły odzwierciedlenie w strukturze samego serwisu i zawartych w nim treści. Bardzo ważne jest, aby strona dobrze funkcjonowała na urządzeniach mobilnych. Możemy stworzyć oddzielną wersję strony na smartfony lub wykonać profesjonalną stronę responsywną. Dostosuje się do każdego urządzenia, na którym będzie wyświetlany. Aktualne statystyki pokazują, że ponad 60% użytkowników, którzy odwiedzają daną stronę internetową z tabletu lub telefonu komórkowego, używa tego urządzenia mobilnego do kontaktu z firmą. Dlatego, aby ułatwić im kontakt, warto przygotować specjalny przycisk z numerem telefonu, po kliknięciu użytkownik zostanie automatycznie połączony z daną firmą lub sklepem. Jak widać na załączonym obrazku, nawet najdrobniejsze szczegóły są bardzo ważne dla prowadzenia biznesu w Internecie.

About

View all posts by