Sekrety sprzedaży lokali usługowych i innych nieruchomości komercyjnych

nieruchomości na sprzedaż

W obrębie dostępnych na rynku nieruchomości możemy zaobserwować dwa nadrzędne segmenty: mieszkaniowy i komercyjny. O ile przeznaczenie pierwszej grupy jest dość oczywiste i dotyczy przykładowo domów jednorodzinnych, mieszkań w blokach oraz uzbrojonych działek budowlanych, o tyle druga grupa jest już zazwyczaj postrzegana w nieco szerszym kontekście. Szczególnie w internecie można znaleźć mnóstwo ogłoszeń od osób, które zdecydowały się na sprzedaż nieruchomości przez biuro i tym samym oferują lokal usługowy, piętro w biurowcu bądź całą kamienicę.

Kto kupuje nieruchomości komercyjne

Odbiorcami zarówno małych lokali, jak i ogromnych przestrzeni przeznaczonych pod działalność gospodarczą, są najczęściej osoby prowadzące szeroko zakrojone interesy. Rzadko kiedy zdarza się sytuacja, w której drobny sklepikarz decyduje się na posiadanie własności, zamiast opłacania kwoty czynszu za wynajem. Z kolei większość przedsiębiorców nie zastanawia się gdzie sprzedać nieruchomość komercyjną, a bardziej skupia się na tym, jak przystosować ją pod wynajem lub uruchomienie własnego interesu.
Duże nieruchomości komercyjne w Polsce padają najczęściej łupem zagranicznych korporacji. Dla biznesmenów zza oceanu i z Europy Zachodniej, zarówno Warszawa, jak i inne miasta w naszym kraju są relatywnie tanie. Bez problemu mogą sobie przedsiębiorstwa te pozwolić na wpisanie w koszta zakupu wielkiej powierzchni, na której w późniejszym czasie zorganizowana zostanie przestrzeń biurowa, produkcyjna bądź wystawiennicza.

Gdzie sprzedać nieruchomość komercyjną

Podobnie jak w przypadku mieszkań, najlepszym wyborem jest sprzedaż nieruchomości przez biuro. Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest znalezienie nowego nabywcy na własną rękę, ale najczęściej się to nie udaje, lub kosztuje sporo czasu i pracy. Nie każdy przedsiębiorca ma tak duże kontakty biznesowe, aby podołać odnalezieniu nabywcy i załatwieniu całej transakcji od ręki.
Wsparcie wyspecjalizowanych agencji nieruchomości nie kończy się na typowym umieszczeniu budynku w internetowym ogłoszeniu. Często wiąże się z uruchomieniem wielu kontaktów oraz z prowadzeniem szeroko zakrojonych negocjacji cenowych. Jednak w przypadku niewielkich lokali, rynek wygląda bardzo podobnie jak ten, znany z opcji mieszkaniowej.

Sprzedaż nieruchomości przez biuro

Przed przystąpieniem do wystawiania oferty, warto zapytać agenta, gdzie sprzedać nieruchomość komercyjną i w jaki sposób się do tego przygotować. Czasem konieczny jest gruntowny remont lokalu, nierzadko wystarczy lekkie odświeżenie, a niejednokrotnie nie warto ruszać niczego, pozwalając na to, aby przyszły najemca bądź właściciel wykonał wszystkie prace wedle swoich wytycznych.
W trakcie sprzedaży nieruchomości przez biuro dobrze jest ustalić jasne warunki finansowe i inne parametry oferty. Istotnym jest również, aby podpisać z agentem umowę na wyłączność, zyskując jego pełne zaangażowanie w sprzedaż, gwarantujące mu pewną prowizję. Sam wybór biur a powinien być poprzedzony szerokim rozeznaniem wśród dostępnych pośredników tak, aby wybrać renomowaną i profesjonalną agencję z dużymi możliwościami. 

Mały kiosk, duża hala produkcyjna, ogromny biurowiec

Zaskakująca jest różnorodność nowe-mieszkania24.com.pl tego, co możemy spotkać wśród ofert komercyjnych. Sprzedaż nieruchomości przez biuro nie ogranicza się do jednego typu budynku. Rozmach oferty warunkuje tylko to, do jakiej nieruchomości dysponujemy aktem własności, który w zamian za gratyfikację pieniężną jesteśmy chętni oddać w dobre ręce.
Trzema najczęściej spotykanymi typami komercyjnymi są lokale usługowe, działki pod zabudowę oraz powierzchnie biurowe. Ofertę uzupełniają obiekty przemysłowe, klasyczne tereny fabryczne i hale produkcyjne. Nieco rzadziej w ofertach sprzedaży nieruchomości przez biuro pojawiają się magazyny, ponieważ przestrzeń tego typu najczęściej jest budowana przez przedsiębiorstwa we własnym zakresie.

Osobną grupę stanowią obiekty przeznaczone do celów turystycznych. Wśród dostępnych w internecie ogłoszeń można znaleźć propozycje całych pensjonatów, gotowych na przyjmowanie gości. Często oferta tego typu jest bardzo atrakcyjna i warta wykonania inwestycji. Dlatego osoby posiadające wolne środku bardzo często starają się ulokować je w nieruchomościach komercyjnych, z nadzieją na późniejszy dochód pasywny. Rynek związany z nieruchomościami niemieszkalnymi z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a ceny poszczególnych obiektów pną się w górę. Zarówno w przypadku działań na mniejszą skalę, jak i potężnych transakcji, sprzedaż nieruchomości przez biuro jest bardzo często wykorzystywana również w przypadku opcji komercyjnych. Dla posiadacza najważniejszym kryterium jest prawidłowe rozpoznanie rynku, wybór renomowanego pośrednika i ustalenie dobrej ceny. Z punktu widzenia odbiorcy, istotnym jest dokładne sprawdzenie całej oferty i ustalenie, która z propozycji najszybciej sprosta oczekiwaniom. Po dopilnowaniu wszystkiego można dokonać inwestycji, która prawdopodobnie w przyszłości będzie na siebie zarabiać.

 

About

View all posts by