
W obrębie dostępnych na rynku nieruchomości możemy zaobserwować dwa nadrzędne segmenty: mieszkaniowy i komercyjny. O ile przeznaczenie pierwszej grupy jest dość oczywiste i dotyczy przykładowo domów jednorodzinnych, mieszkań w blokach oraz uzbrojonych działek budowlanych, o tyle druga grupa jest już zazwyczaj postrzegana w nieco szerszym kontekście. Szczególnie w internecie można znaleźć mnóstwo ogłoszeń od osób, które zdecydowały się na sprzedaż nieruchomości przez biuro i tym samym oferują lokal usługowy, piętro w biurowcu bądź całą kamienicę.
Kto kupuje nieruchomości komercyjne
Odbiorcami zarówno małych lokali, jak i ogromnych przestrzeni przeznaczonych pod działalność gospodarczą, są najczęściej osoby prowadzące szeroko zakrojone interesy. Rzadko kiedy zdarza się sytuacja, w której drobny sklepikarz decyduje się na posiadanie własności, zamiast opłacania kwoty czynszu za wynajem. Z kolei większość przedsiębiorców nie zastanawia się gdzie sprzedać nieruchomość komercyjną, a bardziej skupia się na tym, jak przystosować ją pod wynajem lub uruchomienie własnego interesu.
Duże nieruchomości komercyjne w Polsce padają najczęściej łupem zagranicznych korporacji. Dla biznesmenów zza oceanu i z Europy Zachodniej, zarówno Warszawa, jak i inne miasta w naszym kraju są relatywnie tanie. Bez problemu mogą sobie przedsiębiorstwa te pozwolić na wpisanie w koszta zakupu wielkiej powierzchni, na której w późniejszym czasie zorganizowana zostanie przestrzeń biurowa, produkcyjna bądź wystawiennicza.
Sprawdź także:
- mieszkania Niebuszewo http://inhouse.szczecin.pl/mieszkania/sprzedaz?prop_id_46=Szczecin&prop_id_49[0]=NIEBUSZEWO
- domy sprzedaż Szczecin http://inhouse.szczecin.pl/domy/sprzedaz
- Działki Wołczkowo http://inhouse.szczecin.pl/dzialki/sprzedaz?&szukaj=tak&prop_id_48=szczecin
Gdzie sprzedać nieruchomość komercyjną
Podobnie jak w przypadku mieszkań, najlepszym wyborem jest sprzedaż nieruchomości przez biuro. Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest znalezienie nowego nabywcy na własną rękę, ale najczęściej się to nie udaje, lub kosztuje sporo czasu i pracy. Nie każdy przedsiębiorca ma tak duże kontakty biznesowe, aby podołać odnalezieniu nabywcy i załatwieniu całej transakcji od ręki.
Wsparcie wyspecjalizowanych agencji nieruchomości nie kończy się na typowym umieszczeniu budynku w internetowym ogłoszeniu. Często wiąże się z uruchomieniem wielu kontaktów oraz z prowadzeniem szeroko zakrojonych negocjacji cenowych. Jednak w przypadku niewielkich lokali, rynek wygląda bardzo podobnie jak ten, znany z opcji mieszkaniowej.
Sprzedaż nieruchomości przez biuro
Przed przystąpieniem do wystawiania oferty, warto zapytać agenta, gdzie sprzedać nieruchomość komercyjną i w jaki sposób się do tego przygotować. Czasem konieczny jest gruntowny remont lokalu, nierzadko wystarczy lekkie odświeżenie, a niejednokrotnie nie warto ruszać niczego, pozwalając na to, aby przyszły najemca bądź właściciel wykonał wszystkie prace wedle swoich wytycznych.
W trakcie sprzedaży nieruchomości przez biuro dobrze jest ustalić jasne warunki finansowe i inne parametry oferty. Istotnym jest również, aby podpisać z agentem umowę na wyłączność, zyskując jego pełne zaangażowanie w sprzedaż, gwarantujące mu pewną prowizję. Sam wybór biur a powinien być poprzedzony szerokim rozeznaniem wśród dostępnych pośredników tak, aby wybrać renomowaną i profesjonalną agencję z dużymi możliwościami.
Mały kiosk, duża hala produkcyjna, ogromny biurowiec
Zaskakująca jest różnorodność tego, co możemy spotkać wśród ofert komercyjnych. Sprzedaż nieruchomości przez biuro nie ogranicza się do jednego typu budynku. Rozmach oferty warunkuje tylko to, do jakiej nieruchomości dysponujemy aktem własności, który w zamian za gratyfikację pieniężną jesteśmy chętni oddać w dobre ręce.
Trzema najczęściej spotykanymi typami komercyjnymi są lokale usługowe, działki pod zabudowę oraz powierzchnie biurowe. Ofertę uzupełniają obiekty przemysłowe, klasyczne tereny fabryczne i hale produkcyjne. Nieco rzadziej w ofertach sprzedaży nieruchomości przez biuro pojawiają się magazyny, ponieważ przestrzeń tego typu najczęściej jest budowana przez przedsiębiorstwa we własnym zakresie.
Osobną grupę stanowią obiekty przeznaczone do celów turystycznych. Wśród dostępnych w internecie ogłoszeń można znaleźć propozycje całych pensjonatów, gotowych na przyjmowanie gości. Często oferta tego typu jest bardzo atrakcyjna i warta wykonania inwestycji. Dlatego osoby posiadające wolne środku bardzo często starają się ulokować je w nieruchomościach komercyjnych, z nadzieją na późniejszy dochód pasywny. Rynek związany z nieruchomościami niemieszkalnymi z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a ceny poszczególnych obiektów pną się w górę. Zarówno w przypadku działań na mniejszą skalę, jak i potężnych transakcji, sprzedaż nieruchomości przez biuro jest bardzo często wykorzystywana również w przypadku opcji komercyjnych. Dla posiadacza najważniejszym kryterium jest prawidłowe rozpoznanie rynku, wybór renomowanego pośrednika i ustalenie dobrej ceny. Z punktu widzenia odbiorcy, istotnym jest dokładne sprawdzenie całej oferty i ustalenie, która z propozycji najszybciej sprosta oczekiwaniom. Po dopilnowaniu wszystkiego można dokonać inwestycji, która prawdopodobnie w przyszłości będzie na siebie zarabiać.