Jak poprawić pozycjonowanie bloga firmowego?

Jak poprawić pozycjonowanie bloga firmowego?

Prowadzisz blog firmowy i zastanawiasz się, dlaczego nie wyświetla się wysoko w Google? Chciałbyś to zmienić? Wystarczy kilka prostych kroków i regularność w działaniach, aby Twój blog zajmował wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. I to niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność w Warszawie czy w innym, mniejszym mieście. Pozycjonowanie to skomplikowany proces, ale z tym poradnikiem poradzisz sobie z nim znacznie szybciej niż oczekiwałeś.

Pozycjonowanie bloga, a słowa z długiego ogona

Blog firmowy dużo łatwiej i szybciej wypozycjonować niż standardowy landing page czy inną stronę firmową. Dzieje się tak dlatego, że na blogu znajduje się o wiele więcej tematów i wpisów pod wyrażenia bardziej szczegółowe i mocniej konwertujące. Możliwości doboru słów kluczowych są tutaj niemal nieograniczone. Artykuły należy jednak tworzyć z głową i pod użytkowników.

Jeśli masz już swojego bloga, prowadząc firmę np. w Warszawie, i nadal nie generujesz na nim ruchu, to możliwości są dwie:

  • dobrałeś nieprawidłowe słowa kluczowe, zbyt popularne i ciężko jest Ci się przebić ponad konkurencję;
  • w ogóle nie przeprowadziłeś optymalizacji wpisów pod frazy kluczowe.

Nieprawidłowe słowa kluczowe

Przy pomocy zewnętrznych narzędzi sprawdź, na jakich pozycjach oraz na jakie frazy wyświetlają się Twoje wpisy blogowe. Możesz do tego wykorzystać bezpłatne narzędzie Google Search Console. To pozwoli Ci znaleźć potencjalne błędy i naprawić je. Narzędzia udostępniają również wgląd w pozycjonowanie się konkurencji, dzięki czemu dowiesz się, czy warto w ogóle tworzyć wpisy pod konkretne frazy.

Poszukaj mniej konkurencyjnych fraz z długiego ogona. Są to wyrażenia, które składają się minimalnie z 3 wyrazów i są bardziej precyzyjne. Mogą to być pytania lub bezokoliczniki zdań. Zajrzyj do narzędzia Answer the Public, a następnie sprawdź, ile wyników w Google wyświetla się na wybrane przez Ciebie wyrażenie. Korzystaj z tych słów, wśród których wyników jest najmniej. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Wybór fraz kluczowych

Jeśli w ogóle nie dobrałeś fraz kluczowych ponownie przejrzyj swoje teksty oraz dobierz do nich słowa wpisywane przez użytkowników – również korzystając z zewnętrznych narzędzi. Możesz także zlecić dobór słów pozycjonerom, co zaoszczędzi Ci czasu i stresu, w przypadku gdy wcale nie znasz się na temacie.

Wpisy gościnne i linkowanie zewnętrzne

Kolejnym kluczowym krokiem w pozycjonowaniu bloga firmowego będzie pozyskiwanie zewnętrznych odnośników. Jest to ważne, gdyż Google wie wtedy, że Twój blog jest wartościowy dla czytelników, bo inni go polecają. Niestety za większość dobrych linków będzie trzeba zapłacić. Dodatkowo muszą to być naprawdę wysokiej jakości odnośniki, inaczej nie przyniosą Ci żadnych efektów.

Gdy prowadzisz firmę w Warszawie i masz stronę z blogiem, na którym publikujesz ciekawe artykuły, możesz poszukać serwisów ogólnotematycznych, które przekazują informacje właśnie z Warszawy i okolic. Uzyskanie odnośnika z takiej strony będzie prostsze i zdecydowanie tańsze niż w przypadków dużych stron czy blogów o podobnej tematyce. Jeśli natomiast dysponujesz dużym budżetem, możesz poszukać możliwości linkowania na ogólnopolskich i znanych stronach. Najlepiej w kategoriach spójnych z Twoim blogiem.

W niektórych przypadkach możesz osobiście skontaktować się z właścicielem strony zewnętrznej i poprosić o możliwość opublikowania artykułu gościnnego za opłatą. Jeśli stworzysz naprawdę wartościową treść, przekazującą wartość dla odbiorcy, to zwiększasz swoje szanse na publikację wpisu. Dodatkowo generujesz ruch na swoją stronę, umieszczając w stopce swoje dane i adres bloga firmowego.

To jednak nie wszystko. Dobrym sposobem na pozyskiwanie wartościowych linków jest obecność na forach tematycznych. Tutaj trzeba jednak zachować ostrożność. Nie otwierajmy nowych wątków, a w starych starajmy się pomagać użytkownikom w rozwiązaniu ich problemu. Nie umieszczajmy linków do bloga na siłę, tylko faktycznie tam gdzie informacje z artykułu mogą się przydać odbiorcom. Dzięki temu Twój blog zyska zaufanie i poprawi swoją widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.

Blog, a social media

Idealnym miejscem, które może posłużyć za wsparcie w pozycjonowaniu bloga firmowego są media społecznościowe. Docierają do szerokiego grona użytkowników, którzy faktycznie są zainteresowani Twoją firmą. Niezależnie więc, czy działasz w Warszawie, Krakowie czy Bydgoszczy promocja wpisów blogowych w social media będzie dobrym pomysłem. W jaki sposób to zrobić?

Publikuj regularnie wpisy na facebooku czy instagramie. Niech to będą ciekawe posty, które chce się czytać. Pozwól odbiorcom zaangażować się w życie społeczności. Zadawaj pytania, organizuj konkursy i inspiruj. A w między czasie polecaj swoje najnowsze wpisy blogowe. Dzięki temu zwiększasz szanse, że osoba, która lubi Twoją markę, kliknie w link i przeczyta artykuł. Poprawisz w ten sposób ruch na blogu firmowych, co w konsekwencji przełoży się na pozycjonowanie i podniesie pozycję poszczególnych wpisów w wynikach wyszukiwania.

About

View all posts by